Wednesday, April 29, 2009

Bola Kelantan vs Selangor

25/04/2009 (Sabtu) ari tu, cengko, wife, akmal, psu din & msu zie ke Stadium Bukit Jalil pegi tengok bola final Piala FA. Sume dah tau kan result macam mana. Kelantan kalah penalti kpd Selangor 1-4. Tapi takpa, mmg cengko puas hati walaupun kalah (kecewa pon ada, nak buat camana). Mmg fight habis2an. Berbaloi tiket RM15 sorang. Stadium penuh, whooaa...!!! Meriah2...

Pagi tu, Cengko pegi rumah psu din dul kat Tmn Bukit Mewah kat Kajang tu. Lepak2 rumah dia dulu coz' nak pegi 1 keta saja, xnak menyesakkan lagi tmpt yg sememangnya akan sesak dgn umat manusia dan berbagai jenama kenderaan.

Lepas Asar, kitorg gerak ke stadium & sampai lebih kurang kul 5.30 pm, masa tu pon parkng dah separuh penuh dah (gilark awal dorang2 ni). Sampai kat luar stadium mmg dah 'beriyok' dah org, baik penyokong Kelantan mau pun Selangor. Kitorg ronda2 dulu kat booth jual jersi, baju, seluar, hon (hon ke apa..? serunai? tah le...). Akmal lak dapat ler jersi Kelantan sehelai bernombor 25 (no jersi Khalid Jamlus) dgn hon (sampai rumah dok POONNNNN...!!!).

Koyok pon ada jual tau dak... 3 koyok RM5. Haaa... Buat apa? Koyok tu dorg dah kaler dgn warna merah/putih, ikut warna negeri utk tampal kat muka ke, mana2 la. Hm, kreatif gak la dorg ni. Pasni org sakit gigi xleh pakai koyok ler. Semua habis kat stadium.

Masuk stadium dlm kul 7.00 pm, cari tempat & tanda seat. Pastu baru cari surau & toilet... senang bila time 'kecemasan'. Mmg akmal buat 'kes2 kecemasan', 2 kali tu. Nasib senang nak keluar stadium, main panjat kerusi & tembok jer.

Kitorg amik seat kat yg belakang geng gendang rebana tu, yg ada penyokong Kelantan dok joget pakai cam skirt penari Hawaii tu. Hahahaa.. budak tu mmg lawak la (lulchas pun ada...).

Bersorak toksah citer la, sampaikan serak tekak cengko, semangat punya pasal.

Last word, cengko mmg terhibur la tengok bola walaupun pasukan kitorg kalah. Kalah tapi tetap BERMARUAH.
























*xrugi beli tiket woo, berbaloi...
**beriok = ramai yg amat sangat

15 comments:

HAFIZ said...

OWH CENGKO DOP 2ND FLOOR...SY DOP FLOOR ATAS...PENUH ORE, X DE NOP DUK FLOOR 2...HUHU

~0~ said...

btol btol
kalah bermaruah

cengko said...

hafiz, sya dok floor hok bowoh skali. hok lawoknya, bendero besar tu sapa soyok 3... hahahaa....

-0-, yap btol...

liza said...

hehehe...klatan lwn sgor aku malas la nak g tgk kan...

tp aku dah plan dah, bila2 nanti klantan lwn MU nak ajak la laki aku g stadium...cam meriah jek...hahahaha...

caya la SELANGOR!!

asis said...

hahaha..bru ku tau si khalid ngn indra pun ade..
kat mne2 pun dpa ade..

eZa said...

idop selangor! hahahaha :P

citong said...

bola sepak kembali meriah di M'sia.
bagus.. bagus...

Majulah Sukan Untuk Negara!

cengko said...

liza, xde smangat kenegaraan la. kalo yg org luar punya p tgk.. yg org malaysia punya dok umah. apsal xikut gi old trafford bulan 8 ni, kan klate lawan MU... heheeee.

asis, mlm tu tabik la kat indra...

eza, selangor xidup... org selangor yg bernyawa masih idup. hahaaa


citong, minta2 la meriah sampai bila2.
Majulah Sukan Untuk Negara = Majlis Sukan Negara
heheehe...

m[i]era said...

wah..best nyer..

pg esok kita nak tgk MU lawan ARSENAL!!!

hehe

MIZZOU said...

merah nye pak ngah....takziah le, tahun depan cuba lagi

cengko said...

insya-allah, tahun akan dtg ada lagi.

HazlisaNoor said...

erm..saya sokong kelantan jugak sbb khalid dgn indra dari perak..hehe

HAFIZ said...

tu la pasal....nakal molek...abih rabok dero tu....hehe....owh dop bwh...awl benar msk tu

aCe+ said...

kira ok la walaupun klantan x menang dah 39 tahun kot xmasuk final. all the besh to skuad klate!

cengko said...

ija, bagus2... org cakap mak indra tu org bachok.. btul @ x cengko xtahu la tu...

hafiz, tu la nakal set2 demo nih... kawe masuk dale kul 6.30pm, tu pon ore rmaai doh tu...

ace, all the best to klate...