Wednesday, April 15, 2009

Linux - Fedora 10

Semenjak terjadinya kes tempohari, Jumaat 10/04/2009 (trimaaa kasih Aree@PenDrive), cengko dah mcm 'berpatah arang berkerat rotan' dah dgn OS Tingkap ni (3.11, 95, 98, Millenium, 2K, XP, Vista). Tapi xde la sampai lupakan terus coz' byk benda yg 'perlukan' OS Tingkap.

Mulai hari ni, cengko lebih byk mengunakan Fedora la. Kalau sehari guna PC 8 jam, aku mungkin melayan Fedora dalam 6 jam kot. Dua jam lagi aku dok kat 'Tingkap' jer. Kopom 'ringan'... cepat & senang, tak byk karenah & lebih senang nak manage.

Dan yg lebih penting, 'hantu2' tidak berkeliaran dlm persekitaran Fedora. Hantu2 ni macam2 ada, yg paling famous... Conficker@Downadup, Brontok, Sasser & Sohanad.

Tapi, cengko masih lagi byk perlu belajar utk 'menawan' hati Fedora ni... senang nak edjas2 tang mana yg patut.

2 comments:

MIZZOU said...

akhirnye....hang jadi pengikut abg sani & aree!!!

cengko said...

insya-allah... hendaknya. sapa2 yg terrer tu tolong2 la cengko yg beginner ni...