Tuesday, March 3, 2009

Bunga mangga

Pokok mangga cengko berbunga lagi. Kali ni dah masuk kali ke-3 pokok mangga cengko berbunga. Yang sebelum ni semuanya menjadi. Berbunga & berbuah. Boleh kata tiap2 tahun la berbuah. Nampak gayanya boleh makan hasil lagi la kalau xde budak2 petik @ buah xrosak.

Tapi sekarang ni cuma ada satu tangkai je yg berbunga. Mungkin bunga belum semua lagi tu. Kena letak baja bunga ni, biar pokok berbunga lebat. Hasil pun lebat...

8 comments:

MIZZOU said...

sedap tu....kat sini mangga mahal la...sebiji US$1.50...saiz macam epal aje

cengko said...

huyoo..!! mahalnya tu rege USD... kalau convert ke RM dlm 3.00++ la tu...

gadiselatan said...

bagus, klu da berbuah...bwk mai opis...ann jd tukang raser...ok...

cengko said...

kalau nak, 5 hengget sebijik... hahaa

MIZZOU said...

mana RM3....dekat RM6 laaa

cengko said...

huyooo...!!!

citong said...

baja bunga selalunya utk pokok hiasan yg berbunga.
klu pokok buah tgh bebunga lebih elok letak baja organik..
berbudi pada tanah memang tak rugi!

cengko said...

betul tu za...