Saturday, May 9, 2009

Kali ke-3 ko berhasil

Pokok mangga yg cengko tanam depan rumah dah keluarkan hasil buat kali ke-3. Ada 3 peringkat buah: sedang membesar (sebiji je...), berputik (banyak...) & berbunga (banyak2...). Lagi pun pokok tu dah 2 tahun ++ dah ditanam, masa mula2 pindah rumah awal tahun 2007 dulu (21/01/2007).

Kita tengok la hasilnya mcm mana. Siap dah ada org booking tu nak rasa. Minta tolong booking sket2 dah la ya, bukan kedekut tapi kalo dah semua booking, mana yg booking tp xdpt tu akan kata tuan punya mangga kedekut lak...



























* Makan pucuk je la, cicah BUDU buat ulam... hahaaa...
# K.Lijah, Insya-Allah...

2 comments:

CAHAYA said...

sedapnya mangga makan ngan kuah rojak. Huhu. Tak makan nasi pun takpe. Layan je.

cengko said...

mangga ni cengko x'ajar' mkn dgn kuah rujak/kicap. biar buah masak kat pokok baru petik. manis tu...