Tuesday, September 8, 2009

Posa akmal 2009

Tahun ni Cengko target akmal puasa penuh coz' yang tahun lepas dia tinggal cuma 4 hari, tu pun setengah hari, setengah hari... Tapi puasa yang tahun lepas dia dah ganti balik - qadha balik.

Sampai skang ni pun masih lagi belum tinggal, alhamdulillah...

Ari tu, masa mula2 puasa ada gak dia minta nak minum air, dahaga katanya. Tapi ibunya pujuk suh gi mandi. Badan dah sejuk, hilang la rasa nak minum. Kusss... nasib pujukan ibu diterima. Kalau tak, abis - barai posa... Skang ni dah jadi habit dia dah, kalau rasa dahaga jer, minta dgn ibu nak mandi. "Xnak kasi haus la ibu", katanya. Cengko dlm diam2 pun ada skodeng/ngintai akmal mandi. Kot2 dia minum air ke.

Yang sahnya mmg dia xde 'bantai' air paip tu. Selamat...
Tahun 2009
Tahun lepas - 2008

# Jadual tampal kat peti ais, lepas berbuka akmal akan 'tick'...

3 comments:

eZa said...

caya lah akmal! ;)
lg byk la duit raye dari ayah & ibu eh? ;)

HazlisaNoor said...

wah..i nak ikut cara u la cengko..hehe

cengko said...

eza, duit raya biasa je... cuma dia mintak nak jersey bola klate sepasang dgn ibu dia. ibu dia cakap kalau ada duit lebih br beli. dia cakap "okey..."

ija, psiko yg penting. pas tu kena muda dr awal lg...