Monday, November 9, 2009

Final Piala Malaysia 2009

Sabtu lepas (07/11/09) cengko & family gi tengok bola final antara Kelantan & N. Sembilan. Kesudahannya N.Sembilan yg menang 3-1... Tahniah N.9.

Yg paling menariknya 'persembahan' bunga api & mercun semacam cengko dok kat medan perang. Mercun bola atas kepala je... tu tak kira lagi yg jenis mercun yg sambut 31 Ogos kat Dataran Merdeka, KL. Botol air mineral yg berterbangan dah jadi perkara biasa dah.

Memula nak dok kat tempat yg 'bakar2' tu (gambar bertanda no 1) tapi oleh kerana dah penuh cengko & geng naik ke tempat bernombor 2.

Nasib... kalau tidak ada makan asap & debu fire ashtinguisher. Cengko keluar awal coz' akmal & wife dah takut semacam dah. Sian dorang. Datang nak tengok bola bukan nak tengok rusuhan reformasi.

Kalah menang lain cerita... adat la tu kalau kalah @ menang. Kalau main nak menang je... baik main sorang2... 100% kopom menang. (Kalah juga mmg biol la tu...)

# Wa xmalu Klate kalah, tp malu geng bengong merusuh...

9 comments:

HazlisaNoor said...

kalau semua penyokong klate macam ko takperla cengko..ini tak..buat malu jer..

zuwaidah said...

Yessss...setuju dgn haslisanoor...cengko ni pemikiran terbuka kan

MIZZOU said...

itu la orang melayu kita...negara aje dah merdeka tapi perangai.... hampehhh!!!

Putera Purnama said...

"Gomo Kelate Gomo"....nak habaq mai... tak semua ore jahat..and tak semua ore baik. Sebab tu ada Syurga dan Neraka. So pandai-pandai la pk.

cengko said...

ija,
tu la pasal. disebabkan segelintir, semua habis kena...

zuwaidah,
kena berfikiran terbuka la kan... jgn jadi katak bawah batu... bawah tempurung ok lagi.

en hisham,
betul tu tp opsss...!!! segelintir saja...

putera,
betul tu. Sokong 100%... ada pro & cons...

mazni_azis said...

sebab nila setitik rosak susu sebelanga

cengko said...

mazni,
yap, betul tu... ilang akai apa itu worang...

.:lilylova2:. said...

benci dgn rusuhan.orang b'akal fikiran pendek je wat cmtu.huhu.xrasional..hee

cengko said...

lilylova,
mmg xrasional & kita yg tukang tengok ni lagi sakit hati...